لزوم هوشمندسازی شبکه پستی کشور بسیار مهم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، در مورد شرکت ملی پست اظهار کرد: “انتظار ما در شرکت ملی پست این است که شتاب در روند هوشمندسازی را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانیم به مردم اعلام کنیم که این شبکه به صورت هوشمند تجهیز شده است.” وی در مراسم رونمایی از
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، در مورد شرکت ملی پست اظهار کرد:
“انتظار ما در شرکت ملی پست این است که شتاب در روند هوشمندسازی را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانیم به مردم اعلام کنیم که این شبکه به صورت هوشمند تجهیز شده است.”
وی در مراسم رونمایی از چندین پروژه شرکت ملی پست تصریح کرد: “جزو دستگاههایی هستیم که همکاران ما در شرکت ملی پست شبانه روز فعالیت میکنند. هر بسته پستی که وارد شبکه پستی میشود، یک گره از فرآیند را باز میکند و سالی ۳۰۰ میلیون بسته پستی توسط این شرکت جابهجا میشود. بارها بر هوشمندسازی پست صحبت و تاکید شده و قدمهای خوبی در این زمینه برداشته شده است، اما باید این مسیر به سرعت پیش برود.”
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، اظهار کرد: “انتظار ما از همکاران ما در شرکت ملی پست این است که شتاب در روند هوشمندسازی را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانیم به مردم اعلام کنیم که این شبکه به صورت هوشمند تجهیز شده است.”
وی در ادامه بیان کرد که پست در حال حاضر به پیشران اقتصاد دیجیتال تبدیل شده است و هر روز تعداد کسب و کارها افزوده میشود. وی اشاره کرد: “هر کسب و کاری که ایجاد میشود نیازمند جابهجایی مرسولات خود هستند و رکن اصلی این جابهجایی پست است.”
وزیر ارتباطات افزود: “تحول در پست منجر به توسعه کسب و کارها خواهد شد، اما این توسعه نیازمند استفاده از ظرفیتهای شرکتهای دانشبنیان و بخش خصوصی است.”
و در پایان ارزیابی روند هوشمندسازی پست در سالهای اخیر را مورد بررسی قرار داده و تاکید کرد: “ما باید از فناوریهای جدید از قبیل ارسال و جمعآوری مرسولات تا توزیع و در نهایت رساندن به دست شهروندان استفاده کنیم تا دقت و سرعت کار را بالا ببریم و در نهایت مردم از خدمات پستی بهرهبرند.”
عیسی زارع پور افزود: “دوستان شروع به کار کردهاند و باید با استفاده از ظرفیتهای شرکتهای دانشبنیان و مرکز نوآوری این مراحل را به سرعت طی کنند. در حال حاضر پروژههایی را در همین راستا داشتیم که به صورت آزمایشی در دو استان آغاز شده تا مردم بتوانند زمان تحویل بسته را انتخاب کنند. این قدم اول است و آرزو داریم مردم در همین دولت در بازههای زمانی کوتاه مرسوله خود را تحویل بگیرند. این هدفگذاری را برای شرکت ملی پست تعیین کردهایم که البته کار سختی است و هم ناوگان شرکت ملی پست نیازمند نوسازی بوده و باید از فناوری نوین استفاده کنیم.”
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اظهار کرد: “این طبیعی است که رقابت باعث افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینهها شود و پست هم باید در این عرصه با اپراتورهای پستی بخش خصوصی رقابت کند و طبیعتاً مردم قیمت و کیفیت خدمات را در نظر میگیرند.”
زارع پور افزود: “همکاران پستی تا دو بار بدون دریافت هزینهای برای تحویل مرسوله باید اقدام کنند و در مدیریت هم باید هوشمندسازی اتفاق بیفتد و امیدوارم سامانههای نظارتی را تقویت کنند و موضوع مهمی است. اگرچه کار با تعهد انجام میشود، اما اگر مردم گلهای داشه باشند، ما باید سیستمهای نظارتی را داشته باشیم و آزمایش کنیم. البته برخی سرویسهای پستی وجود دارد که نباید از از قبل اعلام شود، مانند احراز هویت مکانی.”
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0