راه کارهای پیشرفت تحصیلی دانش اموزان ضعیف

در کلاس درس، انواع مختلفی از زبانآموزان وجود دارند، برخی به سرعت و در یک حرکت فهمیده میشوند و برخی دیگر برای حفظ کردن به زمان نیاز دارند. زبانآموزانی که برای یادگیری مؤثر، وقت اضافی، حمایت و توجه نیاز دارند، به عنوان دانشآموزان ضعیف شناخته میشوند . در مدرسه، عملکرد تحصیلی نقش مهمی ایفا میکند که
در کلاس درس، انواع مختلفی از زبانآموزان وجود دارند، برخی به سرعت و در یک حرکت فهمیده میشوند و برخی دیگر برای حفظ کردن به زمان نیاز دارند.
زبانآموزانی که برای یادگیری مؤثر، وقت اضافی، حمایت و توجه نیاز دارند، به عنوان دانشآموزان ضعیف شناخته میشوند .
در مدرسه، عملکرد تحصیلی نقش مهمی ایفا میکند که بخشی از هوش دانشآموزان را منعکس میکند. با این حال، برخی از دانشآموزان، مانند دانشآموزان ضعیف، برای رسیدن به اهداف و کسب نمرات مطلوب تلاش میکنند.
علاوه بر این، در این وبلاگ ، ۱۴ روش برتر اثباتشده برای بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان ضعیف را با جزئیات بررسی خواهیم کرد. شرکت در آزمون های قلم چی اصفهان یا مشاور تحصیلی اصفهان به دانش آموزان ضعیف شما کمک بسیار زیادی می کند.
۱۴ روش اثباتشده برای بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان ضعیف
در یادگیری کلاسی ، دانشآموزان ضعیف به توجه ویژه نیاز دارند که به آنها کمک میکند تا تمرکز کنند، نیازهای تحصیلی خود را برآورده کنند، نمرات مطلوب را کسب کنند و به موفقیت دست یابند .
در زیر ۱۴ روش اثباتشده برای بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان ضعیف که باید بدانید، آورده شده است :
۱. انگیزه دانشآموزان را تقویت کنید
حتی اگر انگیزههای شکست چندگانه نقش عمدهای در زندگی دانشآموزان داشته باشند، به ویژه دانشآموزان ضعیف به تشویق بیشتری نیاز دارند.
معلمان و والدین باید دانشآموزان را به خاطر سختکوشی و مشارکتشان تشویق کنند . این به آنها کمک میکند تا بارها و بارها تلاش کنند تا موفق شوند.
با دادن پاداشهای کوچک هر بار که برای مثبت نگه داشتن محیط یادگیری سخت تلاش میکنند، از آنها قدردانی کنید .
۲. تلاشهای دانشآموزان را ارج نهید
اغلب اوقات والدین و مربیان فقط از دانشآموزان به خاطر بهترین نتایجشان قدردانی میکنند . با این حال، قدردانی از تلاش نیز ضروری است .
حتی اگر نتایج کامل یا برابر با نتیجه مطلوب نباشند، به زبانآموزان کمک کنید تا دفعه بعد تلاش بیشتری کنند.
قدردانی میتواند قدرتمند و ساده باشد، مانند «کار خوب و ادامه بده» که به ذهن دانشآموزان ارزش میبخشد.
۳. علت اصلی را شناسایی کنید
کار کردن روی راهحلها یا اجرای استراتژیهای مختلف، روش ایدهآلی برای بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان ضعیف نیست.
دانشآموزان همیشه یکسان نیستند و برای پیشرفت بهتر به یک تکنیک مشترک نیاز دارند. والدین و معلمان قبل از اجرای هر راهکاری باید علت اصلی را شناسایی کنند.
شناسایی میتواند در خانه یا مدرسه با بررسی و مشاهده وظایف روزانه آنها انجام شود. اگر او یک کودک دیرآموز است، میتوان یک برنامه عملی آموزشی جبرانی مؤثر برای او اجرا کرد .
۴. یادگیری را شخصیسازی کنید
از آنجایی که هر دانشآموز ضعیف متفاوت است، به جای یک تکنیک تدریس یکسان برای همه، به یک رویکرد یادگیری فردی نیاز دارد.
با تقسیم محتوا یا اطلاعات، روشهای داستانسرایی، سادهسازی مفاهیم و استفاده از فناوری، بچهها میتوانند قدرت حافظه خود را افزایش دهند.
۵. پشتیبانی بیشتری ارائه دهید
در خانه و کلاس درس، دانشآموزان ضعیف هنگام یادگیری، همیشه به زمان و راهنمایی بیشتری از سوی معلم نیاز دارند تا بدون محدودیت یاد بگیرند .
با کمک برنامههای نظارتی، کلاسهای ویژه و آموزشهای ویژه میتوانند راهی ایدهآل برای یادگیری هوشمند باشند.
والدین در خانه به بچهها کمک میکنند تا مرور کنند و از آنها در مورد مشکلات میپرسند و برای حل آنها راهحل ارائه میدهند.
۶. یک محیط مثبت را پرورش دهید
حمایت با ارائه ابزار و منابع کافی نیست. دانشآموزان ضعیف همچنین به یک محیط ایدهآل بدون هیچ گونه قضاوت، منفیبافی یا رفتار نادرست نیاز دارند.
احساس امنیت، حمایت و تشویق از سوی معلمان، تسهیلگران و همسالان، عملکرد تحصیلی خوب در امتحانات پیش رو را تضمین میکند .
باید از انتقاد اجتناب کرد و به دنبال یک محیط یادگیری مثبت برای رشد آینده بود.
۷. اهداف واقعبینانه تعیین کنید
دانشآموزان ضعیف گاهی اوقات به دلیل مشغلههای درسی زیاد و فشار والدین و معلمان، دچار استرس میشوند.
با این حال، باید ظرفیت و سرعت یادگیری دانشآموزان ضعیف را درک کرد و جدول زمانی مطالعه را مطابق با نیازهای آنها بازسازی کرد.
این به آنها کمک میکند تا اهداف روزانه را تکمیل کنند و احساس اعتماد به نفس داشته باشند. با گذشت زمان، آنها میتوانند ظرفیت و سرعت خود را برای دستیابی به اهدافشان افزایش دهند.

۸. مشارکت فعال را تشویق کنید
بسیاری از دانشآموزان ضعیف، خجالتی هستند یا از شرکت در مطالعه گروهی، فعالیتهای آموزشی یا بازیهای مختلف دریغ میکنند.
مشارکت در فعالیتهای مختلف مانند مسابقههای کلاسی، بحث یا مناظره به زبانآموزان کمک میکند تا مشارکت کنند و بر ترس خود غلبه کنند.
۹. از رویکرد یادگیری شخصیسازیشده استفاده کنید
روش یادگیری برای هر دانشآموز متفاوت است. به همین دلیل است که استفاده از یک رویکرد یادگیری شخصیسازیشده میتواند بهویژه برای زبانآموزان ضعیف مفید باشد.
این برنامه، تجربه یادگیری دانشآموزان ضعیف را سفارشیسازی میکند تا سبک و سرعت آنها را متناسب با آن بهبود بخشد.
برای مثال، فعالیتهای یادگیری سرگرمکننده ، فلشکارتها، داستانسرایی و نمایش بصری ، برخی از روشهای مؤثر برای دانشآموزان ضعیف هستند.
۱۰. عادات مطالعهی قوی را در خود تقویت کنید
عادتهای مطالعهی قوی در دانشآموزان، روشی مؤثر و اثباتشده برای افزایش عملکرد تحصیلی است.
با این حال، والدین و معلمان باید از ایجاد عادات یادگیری خوب حمایت کنند یا به عنوان ستون فقرات عمل کنند.
۱۱. بازخورد سازنده ارائه دهید
برجسته کردن نقاط قوت و ضعف والدین و معلمان دانشآموزان باید بازخورد سازندهای برای تضمین عملکرد بهتر ارائه دهد.
ارائه بازخورد سازنده از طریق تحلیل عمیق به بهبود عملکرد دانشآموزان کمک میکند.
۱۲. مرتباً ارتباط برقرار کنید
ارتباط، راه حل کلیدی برای اکثر مشکلات دانشآموزان ضعیف است.
والدین و معلمان باید پیوندهای محکمی برقرار کنند و ارتباط آزاد را تشویق کنند تا مشکلات دانشآموزان ضعیف را درک کنند.
این نه تنها به زبانآموزان کمک میکند تا پیشرفت و چالشها را درک کنند، بلکه مهارتهای ارتباطی را نیز بهبود میبخشند .
۱۳. مشارکت والدین را تشویق کنید
مشارکت والدین برای تشویق دانشآموزان ضعیف برای پیشرفت تحصیلی .
آنها میتوانند با فراهم کردن وسایل مطالعه در محیطی آرام و بدون استرس، نظارت منظم و راهنمایی در مورد اشتباهات ، به آنها کمک کنند .
زبانآموزان احساس انگیزه میکنند و والدین حتی یک پیروزی یا تلاش کوچک بچهها را تشویق و جشن میگیرند.
۱۴. از فناوری و ابزارهای تعاملی استفاده کنید
سواد دیجیتال بخش مهمی از مهارتهای قرن بیست و یکم است که در آنزبانآموزان کاربرد فناوری در آموزش را بررسی و درک میکنند .
برای دانشآموزان ضعیف ، این [سیستم/برنامه/…] به عنوان یک عامل تغییر دهنده بازی عمل میکند. آنها میتوانند از امکاناتی مانند برنامههای آموزشی، ویدیوها، آزمونهای آنلاین و پلتفرمهای بازیسازی شده بهرهمند شوند.
این ابزارها و تکنیکها، روشی ایدهآل و اثباتشده برای یادگیری مداوم و پیشرفت تحصیلی هستند.
بررسی ریشهای علت عملکرد ضعیف دانشآموزان
درک اینکه چرا دانشآموزان عملکرد خوبی ندارند، برای ارائه کمک مناسب به آنها ضروری است. شما میتوانید با دانشآموزان ارتباط برقرار کنید، عملکرد گذشته آنها را پیگیری کنید و نقاط قوت و ضعف آنها را درک کنید. این شفافیت به شما کمک میکند تا یک استراتژی مدون برای دانشآموز خاص و گروهی از دانشآموزان در مدرسه خود برنامهریزی کنید. دلیل عملکرد ضعیف دانشآموز میتواند از دانشآموزی به دانشآموز دیگر متفاوت باشد. میتوانید علت اصلی دانشآموزان خاص را بررسی کنید. برخی از دلایل رایج عملکرد ضعیف دانشآموزان میتواند موارد زیر باشد:
فرصت محدود یادگیری
گذار در برنامه درسی تحصیلی آنها
اضطراب و استرس
علاقه به رشتههای مختلف
محیط خانه نامرتب
پایه آنطور که باید محکم نیست
منابع مطالعاتی پیچیده و روشهای تدریس
یادگیری تعاملی را در کلاس درس بگنجانید
یکی از بهترین راهها برای مشارکت دادن هر دانشآموز در فرآیند یادگیری، برگزاری جلسات تعاملی است. جلسات تعاملی به دانشآموزان کمک میکند تا مفهوم را به طور مؤثر یاد بگیرند، به موضوع کلاس درس علاقه نشان دهند و احساس مشارکت کنند. معلمان میتوانند از بازیهای فکری ، ارزیابیها، فیلمهای مستند و سایر روشهای جذاب برای تعامل با دانشآموزان استفاده کنند. آنها همچنین میتوانند کلاسهای عملی برگزار کنند تا مفاهیم پیچیده را به سرعت درک کنند. این روش انعطافپذیر، رویکردهای یادگیری دانشآموزان مختلف را برآورده میکند.
کلاسهای ویژه یا شخصیسازیشده برای دانشآموزان ضعیف از نظر تحصیلی
مدارس همچنین میتوانند کلاسهای ویژهای برای دانشآموزانی که با برنامههای درسی مشکل دارند، برگزار کنند. این کلاس ویژه، اصول اولیه مفهوم را معرفی کرده و آن را به سطح پیشرفته میرساند و به دانشآموزان کمک میکند تا آنها را به طور مؤثر یاد بگیرند. این کلاس خاص همچنین میتواند تدریس خصوصی برای دانشآموزان ضعیف باشد. یادگیری شخصیسازی شده به دانشآموزان آزادی میدهد تا هر سؤالی بپرسند یا شک و تردیدی داشته باشند. معلم همچنین روی یک دانشآموز تمرکز خواهد کرد، به این معنی که دانشآموز همه چیز را به طور مؤثر و با سرعت خودش یاد خواهد گرفت.

تلاشهای دانشآموزان را تشویق کنید
ما اغلب روی نتیجه تمرکز میکنیم و فراموش میکنیم که از تلاشهای دانشآموزان قدردانی کنیم. انجام این کار بر دانشآموزان تأثیر میگذارد و آنها را بیانگیزه میکند، بنابراین ممکن است تصمیم بگیرند که تمرین نکنند. از این رو، وظیفه معلمان، والدین و سرپرستان است که به بچهها انگیزه دهند، برای تلاشهایشان ارزش قائل شوند و آنها را تشویق کنند تا در ماهها و روزهای آینده پیشرفت بیشتری داشته باشند. تشویق و قدردانی از معلمان تأثیر مثبتی بر عملکرد دانشآموزان دارد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0