مسترکارت به رونمایی از Shopping Muse، یک دستیار هوش مصنوعی برای انجام خریدها اشاره کرده است.
مسترکارت، هوش مصنوعی مولد جدیدی به نام Shopping Muse را معرفی کرده است. Shopping Muse توسط شرکت Dynamic Yield، که مسترکارت آن را در سال 2022 خرید، پشتیبانی میشود. این ابزار به کاربران کمک میکند تا بهترین محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند و خرید راحتتری داشته باشند. مسترکارت اظهار میکند که Shopping Muse […]
مسترکارت، هوش مصنوعی مولد جدیدی به نام Shopping Muse را معرفی کرده است. Shopping Muse توسط شرکت Dynamic Yield، که مسترکارت آن را در سال 2022 خرید، پشتیبانی میشود. این ابزار به کاربران کمک میکند تا بهترین محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند و خرید راحتتری داشته باشند. مسترکارت اظهار میکند که Shopping Muse میتواند در نحوه جستجوی مشتریان در کاتالوگهای دیجیتال انقلابی ایجاد کند.
براساس گزارش، ویژگیهای جدید و مدرن ابزار Shopping Muse شامل درک زبان محاورهی کاربران و ارائهی پیشنهادهای خرید مناسب است. این ابزار قادر است عبارات جدید و مدرنی مانند “خانگی”، “رسمی” یا “ساحلی” را درک کند. شما میتوانید از این هوش مصنوعی پرسشهایی مانند “برای عروسی تابستانی چه بپوشم؟” را مطرح کنید و با توجه به شناختی که از شما بهدست میآورد، این ابزار یک لباس مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد.
Shopping Muse به منظور ارائه بهترین پیشنهادها، به تجربه خریدهای کاربر توجه میکند و سؤالهای مستقیمی را از فرد میپرسد و محتوای مکالمه را مدنظر قرار میدهد. الگوریتمهای این هوش مصنوعی از اطلاعات موجود در کاتالوگ فروشگاهها و همچنین رفتار لحظهای خریدار مانند کلیک کردن روی محصولات و افزودن آنها به سبد خرید استفاده میکنند.
در صورتی که کاربری وارد سایت شده باشد، هوش مصنوعی ممکن است سابقه خرید او را در آن فروشگاه در نظر بگیرد. بدین ترتیب، این هوش مصنوعی قادر است سابقه خرید کاربر را (از جمله خریدهایی که به صورت حضوری انجام داده است) به الگوریتمهای خود اضافه کند و از آنها بهره ببرد.
اگرچه در حال حاضر، هوش مصنوعی Shopping Muse فقط در زمینه لباس و مد فعالیت میکند، اما مسترکارت اعلام کرده است که این فناوری قابل استفاده در دستههای دیگری مانند مبلمان و خواربارفروشی نیز است. مسترکارت تاکید میکند که خردهفروشان باید از اینگونه فناوریها استقبال کنند. در حال حاضر، تقریباً یک فروشگاه از هر چهار فروشگاه، از هوش مصنوعی مولد استفاده میکند و پیشبینی میشود که تا سال 2024، 13 درصد دیگر از فروشگاهها نیز به این فناوری مجهز شوند.
همچنین، میتوان از هوش مصنوعی گوگل و مایکروسافت نیز در این زمینه کمک گرفت. به عنوان مثال، در هوش مصنوعی مایکروسافت، میتوان عبارتی مانند “راهنمای خرید نوشتافزار” را ایجاد کرد تا هوش مصنوعی کاربر را به فروشگاههای مرتبط متصل کند و اطلاعات موردنیاز را ارائه دهد.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید