تاریخ انتشار : شنبه 11 می 2024 - 14:40
کد خبر : 5148

تبلیغ ویدیویی آیپد پرو اپل با نقد و انتقادات کاربران و هنرمندان مواجه شد

تبلیغ ویدیویی آیپد پرو اپل با نقد و انتقادات کاربران و هنرمندان مواجه شد

اپل در رویداد «Let Loose»، آیپد پرو جدید با تراشه M4 را معرفی کرد. این رویداد در سه‌شنبه این هفته برگزار شد. اپل امیدوار بود که با معرفی تراشه جدید در آیپد، مشتریانش را شگفت‌زده کند. اما کاربران شبکه‌های اجتماعی به سراغ ویدیوی تبلیغاتی این محصول رفتند و به‌نوعی از اپل انتقاد کردند. ویدیوی تبلیغاتی

اپل در رویداد «Let Loose»، آیپد پرو جدید با تراشه M4 را معرفی کرد. این رویداد در سه‌شنبه این هفته برگزار شد. اپل امیدوار بود که با معرفی تراشه جدید در آیپد، مشتریانش را شگفت‌زده کند. اما کاربران شبکه‌های اجتماعی به سراغ ویدیوی تبلیغاتی این محصول رفتند و به‌نوعی از اپل انتقاد کردند.

ویدیوی تبلیغاتی با عنوان «در هم شکستن!»، ابزارهای مختلفی مانند یک شیپور، یک پیانو و مجموعه‌ای از لنزهای دوربین را نشان می‌دهد که به وسیله یک دستگاه پرس هیدرولیک خرد می‌شوند و در نهایت، آیپد پرو جدید شکل می‌گیرد. «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، این ویدیو را در ایکس به اشتراک گذاشته است و تاکنون بیش از 12 هزار پاسخ از کاربران به آن داده شده است.

با این حال، نظرات برخی کاربران نسبت به این ویدیوی تبلیغاتی اپل ممکن است مثبت نباشند.

تبلیغ ویدیویی آیپد پرو اپل با نقد و انتقادات کاربران و هنرمندان مواجه شد

کاربران به تبلیغ ویدیوی آیپد پرو M4 اپل انتقاد کرده‌اند. یکی از کاربران در پاسخ به پست تیم کوک، نوشته است: «چه کسی فکر می‌کرد این ویدیو ایده خوبی است؟» کاربر دیگری نیز به کوک گفته: «آیا این ویدیو تلاشی برای بهره‌برداری از آسیب ایجاد‌شده توسط شرکت‌های فناوری و هوش مصنوعی به چیزهای ارزشمند بشریت برای کسب سود است؟ اگر این چنین است، آفرین!»

بعضی از کاربران احساس کرده‌اند که این تبلیغ تجاری در مقایسه با کارهای قبلی اپل، کمتر چشمگیر است. در یکی از پست‌های ایکس که به تبلیغ سال 1984 برای معرفی رایانه‌های شخصی مکینتاش به کارگردانی ریدلی اسکات اشاره دارد، نوشته شده: «شاید دفعه بعد بهتر است دوباره ریدلی اسکات را استخدام کنید.»

پاول گراهام، سرمایه‌گذار و یکی از بنیان‌گذاران Y Combinator نیز انتقاد خود را بیان کرده و آن را توهینی به بنیانگذار فقید غول فناوری، یعنی استیو جابز دانسته است. او در پاسخ به پست مدیرعامل اپل نوشت: «استیو هرگز چنین تبلیغی را نمایش نمی‌داد. تماشا آن برای او بسیار آزاردهنده خواهد بود.»

واکنش هنرمندان به تبلیغ اپل بسیار منفی بود. هیو گرانت، هنرپیشه آمریکایی، توییت کرد: “تجربه‌های انسانی در حال نابودی است، با تشکر از سیلیکون ولی.” جاستین بیتمن، بازیگر و کارگردانی که همیشه به شدت از استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سینما انتقاد داشته است، تبلیغ اپل را “نابودکننده هنر” خواند. او در پستش نوشت: “چرا اپل از یک تبلیغ استفاده می‌کند که هنر را تخریب می‌کند؟ فناوری و هوش مصنوعی به معنای نابودی هنر و جامعه به‌طور کلی است. این فناوری‌ها بهبودی در وضعیت ایجاد نمی‌کنند، بلکه فقط به برخی افراد کمک می‌کنند تا ثروتمندتر شوند.”

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.