چطور از طریق تبلیغات به قلب مخاطبان نفوذ کنیم؟!

چرا برخی تبلیغات نتایج موفقی دارند و بر سر زبانها میافتند و برخی تبلیغات اصلاً برای مخاطبان ماندگار نیستند؟ شما میخواهید خریداران بالقوه متوجه شوند که مشکل آنها چیست و چگونه محصولات یا خدمات شما میتوانند این مشکل را حل کنند. متأسفانه، مردم معمولاً فقط براساس اطلاعات خرید نمیکنند. به نظر میرسد که مردم بیشتر
چرا برخی تبلیغات نتایج موفقی دارند و بر سر زبانها میافتند و برخی تبلیغات اصلاً برای مخاطبان ماندگار نیستند؟ شما میخواهید خریداران بالقوه متوجه شوند که مشکل آنها چیست و چگونه محصولات یا خدمات شما میتوانند این مشکل را حل کنند. متأسفانه، مردم معمولاً فقط براساس اطلاعات خرید نمیکنند. به نظر میرسد که مردم بیشتر مستعد خریدهای احساسی هستند تا خریدهای آگاهانه.
تبلیغات ویدئویی با ترکیب عناصر بصری و شنیداری، داستانسازی و جلب احساسات، توانستهاند مخاطبان را به خود جلب کنند. در این مطلب به چگونگی تأثیر تبلیغات بر رفتار مصرفکننده میپردازیم. همچنین، مسیری را که تبلیغات ویدئویی طی کردهاند تا بتوانند بهطور مؤثر توجه و تعامل مخاطبان را جلب و حفظ کنند، برایتانقدم بهقدم شرح میدهیم.
-
شناخت مخاطبان
برای نفوذ در قلب مخاطب، اولین گام این است که بدانید او کیست. شما نمیتوانید در افرادی که نمیشناسید، احساسات عمیقی را زنده کنید. برای مثال، شما نمیتوانید بهسادگی برای یک غریبه در خیابان جک بگویید و انتظار داشته باشید که او بخندد. مشکل این است که شما هیچ آگاهیای نسبت به حس شوخطبعی او ندارید. درمورد تبلیغات هم همینطور است. شما باید درک کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. به همین دلیل است که باید شخصیتهای خریدار را توسعه دهید.
شخصیت خریدار به شما کمک میکند ترسها، نیازها، خواستهها و جمعیتشناسی بخشهای مختلف مخاطبان خود را مشخص کنید. اگر میدانید ترسهای خاص او چیست، ایجاد تبلیغاتی که این ترسها را تحتتأثیر قرار میدهند آسانتر میشود. استفاه از روشهای تحقیق و آمارگیری درمورد مخاطبان، شما را به شناخت عمیقتر برای ایجاد تعامل مؤثرتر هدایت میکند.
-
تدوین استراتژی تبلیغاتی
یکی از دلایل اصلی هدررفتن بودجۀ تبلیغات و کاهش نرخ بازگشت سرمایه، نداشتن استراتژی تبلیغاتی است. برخی برندها بدون هدف و فقط با توجه به نتایج رشد دیگر برندها شروع به طراحی تبلیغات میکنند؛ یعنی چون فلان محصول با تبلیغات اینستاگرامی به فروش انفجاری رسیده و از تبلیغات بلاگری استفاده کرده، آنها هم برای موفقیت همین مسیر را طی میکنند.
این بزرگترین اشتباه و به معنی واقعی کلمه آتشزدن سرمایۀ کسبوکار است.
عجله نکنید. از دیدن نتایج شگفتانگیز دیگران هیجانزده نشوید. اول یک نفس عمیق بکشید تا رمز موفقیت تبلیغات برندهای بزرگ را فاش کنم. هر کسبوکاری باید با توجه به اهداف تعیینشده، میزان بودجۀ تبلیغاتی، اندازه و مدل خود، یک استراتژی خاص را اجرا کند.
اولین گام برای اجرای این تصمیم این است که کانالهای متناسب با کسبوکار را پیدا کنید. حالا زمان آن رسیده که پیام تبلیغاتی خود را در بهترین فرمت و با توجه به پرسونای خریداران هدف خود به نمایش بگذارید.
-
داستان سرایی برای ایجاد تعامل عاطفی
برای اینکه مخاطب شما احساسی پایدار داشته باشد، به زمینه نیاز دارید. برای مثال، یک عکس از یک نوزاد ممکن است باعث شود مردم احساس خوشحالی کنند، اما آنها نمیدانند از چه چیزی خوشحال هستند. به این ترتیب، آن احساس زودگذر خواهد بود. بااینحال، اگر داستانی را تعریف کنید که زمینه را فراهم کند، تبلیغ شما تأثیر بیشتری خواهد داشت.
برای مثال، شاید این نوزاد توسط زوجی به دنیا دعوت شده است که بیش از دو دهه در تلاش برای بچهدارشدن بودهاند. در آن داستان، شما دو شخصیت اصلی (زن و شوهر)، یک درگیری (ناتوانی در بچهدارشدن) و یک راهحل (استفاده از خدمات کلینیک ژنتیک) ارائه میدهید. مخاطبان با آن شخصیتها و درگیری آنها ارتباط برقرار میکنند؛ درنتیجه، احساسی را درک میکنند که عمیقاً مستقیماً قلب و روحشان را درگیر کرده است.
-
کیفیت محتوا
محتوای خوب چیست؟ محتوای باکیفیت و خوب دقیقاً برای نیاز مخاطب هدف ساخته میشود. همچنین، از تکنیکهای ساخت تبلیغات آنلاین بهخوبی استفاده میکند. درواقع، زمانی یک تبلیغ از نظر محتوایی باکیفیت محسوب میشود که این نکات در آن لحاظ شوند:
- تصاویر جذاب: فرقی ندارد تصاویر گرافیکی باشد یا شخصیتهای واقعی؛ زمانی یک تبلیغ خیرهکننده است که از تصاویر جذاب و جزئیات منحصربهفرد در آن استفاده شود.
- کیفیت تولید بالا: کیفیت حرفهای تولید، اعتبار را افزایش میدهد و تماشاگران را جذب میکند.
- ساختار داستانی: داستان خوب با شروع، میانه و پایان واضح، به حفظ توجه تماشاگر کمک میکند.
- توسعۀ شخصیت: شخصیتها یا شخصیتهای مشخص، ارتباط عاطفی با مخاطبان ایجاد میکنند.
- القای احساسات: ویدئوهایی که احساساتی مثل خوشحالی، تعجب یا همدردی را برمیانگیزند، معمولاً تأثیرگذارتر هستند.
- موسیقی و افکتهای صوتی: موسیقی و افکتهای صوتیِ بادقتانتخابشده، احساسات و تأثیر ویدئو را تقویت میکنند.
- واضح و مرتبط بودن: تبلیغات مؤثر پیام واضح و مرتبطی ارائه میدهند که با مخاطبان هماهنگ است.
- توصیۀ قوی به اقدام: تشویق تماشاگران به انجام یک اقدام خاص، تعامل و نرخ تبدیل را افزایش میدهد.
-
مکان و زمان درست
قطعاً ضربالمثل «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد» را به دفعات شنیدهاید. شاید هم دیدهاید که گفتن یک حرف درست در زمان و مکانی اشتباه چقدر توانسته به یک فرد یا آیندۀ یک کسبوکار آسیب بزند. بنابراین، تبلیغات، هرچقدر هم که درست و اصولی ساخته و تدوین شوند، باید در بهترین زمان و مکان ممکن پخش شوند تا بهعنوان مزاحم از طرف مخاطبان رد نشوند.
-
استفاده از تبلیغات ویدئویی
با توجه به اینکه پلتفرمهایی مانند اینستاگرام و تیکتاک در اوج محبوبیت خود قرار دارند، تعجبی ندارد که مصرف ویدئو در سالهای اخیر بهشدت افزایش یافته است. درنتیجه، تمرکز اصلی بازاریابی آنلاین شاهد تغییر بهسمت تبلیغات ویدئویی دیجیتال بوده است. امروزه، تبلیغکنندگان مایل به سرمایهگذاری بسیار بیشتر در تبلیغات ویدئویی هستند.
از طرفی، ۸۱% افراد میگویند ویدئو به آنها کمک کرده تا فروش بیشتری داشته باشند!
بنابراین، اثرگذاری تبلیغات ویدئویی در سایتهای پربازدید، شبکههای اجتماعی، پلتفرمهایی مثل آپارات و یوتیوب و شبکههای پخش خانگی مانند فیلیمو را دستکم نگیرید. اما چگونه میتوانید از تبلیغات ویدئویی پربازدید استفاده کنید؟ صباویژن، بزرگترین آژانس تبلیغات آنلاین کشور، مالک پرمخاطبترین رسانهها و پلتفرمهای تبلیغات آنلاین، با دسترسی به بیشترین مخاطبان ویدئویی، این مسیر را برای شما هموار میکند. برای مشاورۀ رایگان با متخصصان مجموعه و ورود به دنیای تبلیغات ویدیویی با صباویژن همراه ما شوید.
-
نقد و بررسی تبلیغات موفق
شاید تبلیغات ویدئویی بهترین راه تأثیرگذاری بر احساسات و قلب مخاطب است؛ اما توجه به نتایج تبلیغات باعث حفظ موفقیت برند میشود. درواقع موفقیت برای یک لحظه نیست، زمانی میتوانیم به تلاشهای خود مطمئن باشیم که به مطالعۀ موردی از تبلیغاتی که به قلب مخاطبان نفوذ کردهاند بپردازیم و با تحلیل اجزای کلیدی در تبلیغات موفق، استراتژی خود را بهینه کنیم.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0