وزیر صمت: نجات صنعت خودرو از چنگ قیمتگذاری دستوری
خودروسازان ایرانی خوب نیستند، اما به حمایت نیاز دارند وزیر صمت: قیمتگذاری دستوری باید برداشته شود، برقیسازی راه نجات صنعت خودرو است. عباس علیآبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در مراسمی به مناسبت روز صنعت خودرو، به وضعیت این صنعت در ایران پرداخت. او با اشاره به اینکه خودروسازان ایرانی عملکرد ایدهآلی ندارند، گفت: «نمیتوانیم […]
خودروسازان ایرانی خوب نیستند، اما به حمایت نیاز دارند
وزیر صمت: قیمتگذاری دستوری باید برداشته شود، برقیسازی راه نجات صنعت خودرو است.
عباس علیآبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در مراسمی به مناسبت روز صنعت خودرو، به وضعیت این صنعت در ایران پرداخت. او با اشاره به اینکه خودروسازان ایرانی عملکرد ایدهآلی ندارند، گفت: «نمیتوانیم بگوییم خودروسازان ما خیلی خوب هستند، اما از سویی هم نمیگوییم خیلی هم بد هستند. انتظار ما این است که توسعه و پیشرفت داشته باشند و به سمت تولید خودروهای روز و آینده حرکت کنند.»
علیآبادی در ادامه به برخی از چالشهای صنعت خودرو ایران اشاره کرد و گفت: «یکی از مباحث مطرح شده در صنعت خودرو، موضوع تخصیص ارز است؛ در حال حاضر ارز چند نرخی عملاً لایه به لایه سبب ایجاد فساد میشود.» او همچنین به مشکل قیمتگذاری دستوری اشاره کرد و گفت: «باید صنعت خودرو را از قیمتگذاری دستوری نجات داده و از آن حمایت کنیم.»
وزیر صمت در ادامه به راهبردهای اصلی در صنعت خودرو اشاره کرد و برقیسازی را راهحلی مناسب برای عبور از مصرف بنزین دانست. او گفت: «برقیسازی راهی است که حتما باید به سمت آن حرکت کنیم؛ در حال حاضر روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین در سراسر کشور مصرف میشود که باید هفت میلیون لیتر آن را وارد کنیم؛ بنابراین برقیسازی، راهحلی مناسب برای عبور از مصرف بنزین است. تا پایان امسال، حداقل ۳۰۰۰ ایستگاه جدید شارژ خودروهای برقی ساخته خواهد شد.»
علیآبادی در رابطه با داخلیسازی خودروهای برقی نیز گفت: «مهمترین اجزای قوای محرکه یک خودرو برقی شامل باتری، موتور، گیربکس و سامانه کنترل است که میتوان در هر کدام اقدام به داخلی سازی کرد. اما در اولویت میتوان از باتری شروع و اقدام به ذخیره انرژی کرد.»
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید