شبیهسازی صدای کاربر در پاسخ به تماسها توسط هوش مصنوعی در اپلیکیشن Truecaller
قابلیت جدید Truecaller: پاسخ خودکار به تماسها با صدای خودتان کاربران اپلیکیشن Truecaller اکنون میتوانند نسخهای مجازی از صدای خود را ایجاد کنند که به طور خودکار به تماسهای دریافتی پاسخ دهد. این قابلیت با همکاری مایکروسافت و استفاده از فناوریهای این شرکت ممکن شده است. نحوه عملکرد پاسخ خودکار در Truecaller Truecaller، یکی از […]
قابلیت جدید Truecaller: پاسخ خودکار به تماسها با صدای خودتان
کاربران اپلیکیشن Truecaller اکنون میتوانند نسخهای مجازی از صدای خود را ایجاد کنند که به طور خودکار به تماسهای دریافتی پاسخ دهد. این قابلیت با همکاری مایکروسافت و استفاده از فناوریهای این شرکت ممکن شده است.
نحوه عملکرد پاسخ خودکار در Truecaller
Truecaller، یکی از برنامههای محبوب در زمینه تشخیص و مسدودسازی تماسهای ناخواسته و تبلیغاتی، اکنون ویژگی جدیدی را معرفی کرده است. کاربران میتوانند با استفاده از دستیار هوش مصنوعی این برنامه، نسخهای مجازی از صدای خود را بسازند که به تماسهای دریافتی پاسخ دهد. این ویژگی با همکاری Azure AI Speech مایکروسافت توسعه یافته و از کلیپهای ضبط شده برای تشخیص و تقلید صدای کاربر استفاده میکند.
رافائل میمون، یکی از مدیران Truecaller، در وبلاگ خود نوشته است که استفاده از هوش مصنوعی و صدای کاربر برای پاسخ به تماسها میتواند حس آشنایی و راحتی در مخاطب ایجاد کند و روشهای جدیدی برای تعامل با دستیارهای صوتی فراهم سازد. دستیار هوش مصنوعی این برنامه میتواند تماسهای دریافتی را پایش کرده و با مخاطب تعامل کند تا علت تماس را جویا شود. سپس کاربر میتواند علت تماس را روی صفحه گوشی خود ببیند و تصمیم بگیرد که آیا میخواهد خود پاسخ دهد یا از قابلیت پاسخ خودکار توسط هوش مصنوعی استفاده کند.
دستیار هوش مصنوعی در اپلیکیشن Truecaller
دستیار هوش مصنوعی در اپلیکیشن Truecaller تنها در کشورهای خاصی فعال است و همه کاربران نمیتوانند از آن استفاده کنند. این دستیار برای اولینبار در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و از آن زمان بهطور مداوم قابلیتها و امکانات جدیدی به آن افزوده میشود. کاربران قبلاً میتوانستند از بین چند صدای پیشفرض، یکی را برای دستیار انتخاب کنند؛ اما اکنون میتوانند با ضبط یک کلیپ صوتی کوتاه، صدای خود را برای دستیار شبیهسازی کنند.
مایکروسافت پیشتر نمونههایی از کاربرد سرویس Azure AI Speech را نشان داده بود که برای شخصیسازی دستیار صوتی استفاده شده است. این ویژگی تنها در موارد خاصی ارائه میشود تا از سوء استفادههای احتمالی جلوگیری شود. همچنین، واترمارک صوتی بهطور خودکار به پاسخهای دستیار افزوده میشود تا مخاطب بداند که با یک دستیار مجازی صحبت میکند.
برای رعایت قوانین و مقررات حریم خصوصی، کاربران باید موافقت خود را برای ضبط مکالمات اعلام کنند.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید