سامسونگ: هوش مصنوعی دوربین گلکسی S24 و واقعیت تصاویر
دوربین گلکسی S24 با استفاده از هوش مصنوعی، توانایی اصلاح عکسها را در لحظه دارد. اما نتیجه این اصلاحات گاهی به نظر ممکن است غیر واقعی بیاید. یکی از مدیران ارشد سامسونگ اظهار کرده است که هر عکسی که با این دوربین گرفته میشود، به نحوی غیر واقعی و جعلی است. از زمانی که فهمیده […]
دوربین گلکسی S24 با استفاده از هوش مصنوعی، توانایی اصلاح عکسها را در لحظه دارد. اما نتیجه این اصلاحات گاهی به نظر ممکن است غیر واقعی بیاید. یکی از مدیران ارشد سامسونگ اظهار کرده است که هر عکسی که با این دوربین گرفته میشود، به نحوی غیر واقعی و جعلی است. از زمانی که فهمیده شد سامسونگ در مدلهای پیشین خود از فیلترهای خاصی برای بهبود نمایش ماه در زمان عکاسی استفاده کرده، نقدهایی به این شرکت وارد شده است. حالا هم هوش مصنوعی مولد Galaxy AI نیز در زمینه عکسبرداری، انتقاداتی را به خود جلب کرده است.
با توجه به گزارش ورج، «پاتریک چومت»، یکی از مدیران سامسونگ اظهار داشته است که از زمان منتشر شدن تصویر جعلی ماه، گفتگویی در مورد مفهوم تصویر واقعی پیش آمده است. او توضیح داد:
«در واقع، چیزی به نام تصویر واقعی وجود ندارد. به محضی که از یک سنسور برای ضبط یک لحظه استفاده میشود، آنچه را که مشاهده میکنید، بازتولید شده است. اما اگر از هوش مصنوعی برای بهینهسازی زوم و فوکوس خودکار استفاده کنید، آیا این تصویر واقعی است یا همه آن فیلتر است؟ در واقع، هیچ تصویری واقعی وجود ندارد.»
استفاده از هوش مصنوعی در گلکسی S24 و تکنولوژی دوربینها همواره موضوعی مورد بحث بوده است. سوال اساسی این است که آیا تصاویری که از دوربینها گرفته میشوند، میتوانند واقعیت جهان خارجی را بازتاب کنند یا خیر. با توجه به پیشرفت تکنولوژی دوربین در گوشیهای هوشمند، این بحثات به اوج خود رسیدهاند.
شرکتهای بزرگ فناوری مانند اپل، گوگل و سامسونگ اکنون از تکنیکهای پیشرفتهای مانند استفاده از چندین فریم در یک تصویر بهره میبرند تا خروجی نهایی با بهترین کیفیت را ارائه دهند. این تکنولوژیها گاهی تصاویری زیبا و شگفتانگیز ایجاد میکنند، اما گاهی نیز این تصاویر قادر به دقیق منعکس کردن واقعیت جهان واقعی نمیباشند.
هوش مصنوعی مولد در سری گلکسی S24، عکسها را جذابتر و باکیفیتتر نمایان میکند، اما به واقعیت با وفاداری کمتری پایبند است. مدیر سامسونگ به این امر اشاره کرده ولی اظهار نظر او که اگر همه عکسها غیرواقعی باشند، انجام هرکاری در این زمینه مجاز است، تا حد زیادی قانعکننده به نظر نمیرسد. او افزوده که صنعت هوش مصنوعی مولد به بازرسیهایی نیاز دارد و دولتها حق دارند نگران باشند.
مدیر سامسونگ اعلام کرده است که استراتژی شرکت این است که به مصرفکنندگان دو مزیت ارائه دهد: امکان ثبت لحظات و ایجاد یک واقعیت جدید. این دو مزیت با استفاده از هوش مصنوعی به دست میآیند. همچنین برای تشخیص عکسهای هوش مصنوعی، از واترمارکها نیز استفاده میشود.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید